Bästa 5:2 middagen med endast 247 kcal

philadelphia kycklingrulle philadephia

Jag laddade ner appen philaelphia på appstore och efter det har jag blivit lite halft besatt av philadelphia haha! Man kan verkligen ha det till allt typ och det är inte mycket kcal i det heller. Det är tex mycket bättre att använda philadelphia som sås än vanlig sås och det finns i massa olika smaker och även i light. Så igår gjorde jag en philadephia kycklingrulle som jag åt på min 5:2 dag och det blev inte många kcal för en rulle, perfekt! Igår åt jag två rullar, en till middag vid kl 18 och en till kvällsmat vid kl 22. Om ni undrar varför jag äter så sent så är det för att jag och Jesper har vänt på dygnet lite eftersom att han alltid kommer hem vid nio efter träningarna så blir det bara så.

 

Ingridienser:
tortilla bröd 124 kcal/skiva
Kyckling 50 g 66 kcal
cocktailtomater 5 st 15 kcal
Isbergssallad 30 gram 5 kcal
Gurka 5 skivor gurka (ca 30gram) 5 kcal
Philadelphia vitlök 20 gram 32 kcal

Gör såhär:
Stek kycklingen i lite lite olja samtidigt som du skär upp all sallad. Värm tortillabrödet i mikron i ca 20 sek. När allt är klart är det bara att smeta på philadelphian på brödet och sedan rulla ihop allt till en rulle. Hur enkelt som helst!

Vill du lyxa till det lite så lägg till lite extra philadelphia 😉

blogstats trackingpixel

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>